MicroChip City & Graan Cirkels - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sanne Sanders - WaarBenJij.nu MicroChip City & Graan Cirkels - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sanne Sanders - WaarBenJij.nu

MicroChip City & Graan Cirkels

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

08 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

HI! Allemaal

Nou daar ben ik dan!! Eindelijk Gearriveerd op de plaats van bestemming! en tja wat kan ik zeggen... het is in een woord GEWELDIG!!!

Maar laat ik bij het begin beginnen ;)
Het Uitzwaaien op de Airport. Nog net geen tranen met tuiten... maar toen realiseerde ik me nog niet echt dat ik iedereen voor 10 maanden verlaten heb! Dat realiseerde ik me pas toen ik in het vliegtuig vanuit Housten naar L.A zat.

De vlucht van A'dam naar Housten.
Nadat we door de douane waren (wat bij mij weer drie keer zo lang duurde omdat ik als gewoonlijk weer er uitgepikt werd om gefouilleerd te worden)
bleek dat we in het vliegtuig niet naast elkaar zaten. Ik werd in het midden gezet tussen een klein chinees meisje, dat een knoepert van een diamand om haar vinger had (waar schijnlijk was ze verloofd met een grote texaanse ranch owner)
en een grote vrouw, waarvan ik dacht dat ze Amerikaans was (kwam door de haar kleur, duidelijk geblondeerd...) maar na 5 seconde bleek dat ze Nederlands was. Gelukkig zat Folkert voor me. En daarbij had ik voor het eerst in mijn leven een eigen televisieschermpje!! (heb wel 3 keer made of Honer gezien ;))
De vlucht was uiteindelijk rustig (ook al had ik een krijsend kind achter me de hele vlucht en tjonge jonge wat was die verwend! oh en dacht ik eerst van he leuke jongen wandeld er door het gangpad was dat de vader...), maar ik als angst haast klampte me bij iedere beweging vast aan mijn stoel... Gelukkig was de geblondeerde friesin
(jep een geblondeerde friesin dat kom je volgens mij ook zelden tegen) erg aardig en stelde ze me gerust dat het allemaal heel normaal was etc. etc.
Uit haar verhalen bleek namelijk dat ze al de halve wereld was overgevlogen en ging voor een PAAR dagen op bezoek bij Amerikaanse vrienden...
Een echte bakpakker dus (ook al was ze al 48)
die het ook niet erg vond om hier een daar wat te blowen en een pilletje te gebruiken en vooral vond dat ik het een keer moest proberen (waarop wel een hele preek volgde dat ik er absoluut geen misbruik van mocht maken maar dat het echt geen kwaad kon om af toe voor de gezelligheid mee te doen... yeah right)

Na een vlucht van 9:45 landen we dan eindelijk op Housten. Verdoofd van het landen baanden we met een enorme snelheid onze route door de mensen
omdat het volgende vliegtuig over ander half uur weer zou vertrekken!!
Een maal aangekomen bij de passpoortcontrolle was de rij al zo lang dat we ons al begonnen af te vragen of we onze vlucht wel zouden halen!!
en jeetje wat een idiote toestant voor zo'n beschaafd land! we stonden eindeloos in de rij en er waren van de 20 loketten maar 7 open.
Daarbij kwam ook nog eens dat we te horen kregen wat ze 2 orkanen verwachtte!! toen brak het zweet me letterlijk uit!! hoe gingen we in godsnaam onze vlucht halen en met twee orkanen op komst (het begon er inderdaad al enigzinds dreigend uit te zien) hoe kwamen we dan veilig op plaats van bestemming!
Eindelijk 25 minuten voor vertrek waren we bij de passpoortcontrolle! en toen wist ik waarom het zo vreselijk lang allemaal duurde. We moesten allerlei vragen beantwoorden wat komen jullie hier doen, wat voor baan heeft u, hoeveel geld neemt u mee de U.S in etc. etc. Vervolgend moesten we ook nog onze vinger afdrukken weggeven. dus toen hadden we nog precies een kwartier om ons vliegtuig te halen!! Dat zag er dus slecht uit...
We sjeesden naar de baggageband pakten onze enrom zwaren koffers renden de roltrappen af en kwamen bij de baggage check.
We gilden naar de enorm mooie Afro-American dat we naar L.A moesten en we mochten door rennen met het verhaal dat we hem niet meer zouden halen!! we renden naar de balie, waar we vliegens vlucht vertelde dat we naar L.A. moesten waarop het meisje met de vlucht belden en bleek dat ze nog aan het boarden waren. We checkten onze koffers in (de baggage gaat twee keer door een controlle) ik gooide mijn teenslippers uit en zette het op een lopen! we sprongen vervolgens een treintje in, sjeesden er weer uit en we renden naar de gate (wat nog zo'n 500 m van ons verwijderd was) et zag er vast ook enorm grappig uit, drie lange mensen al zweetend en hijgend hun vliegtuig proberen te halen.
En ja hoor we waren net op tijd! pfieuw...
Man alsof ik weer voor de trein moest rennen!!
Eenmaal in het vliegtuig zat ik gelukkig naast Folkert, die maar niet kon bedaren van het zenuwslopende uurtje.

Toen we de lucht in gingen was het nog steeds licht en ik heb werkelijk nog nooit zo'n variatie aan landschap gezien! eerst vlogen we over texaanse ranches en bossen wat vervolgd werd door woestijn met hier en daar enkele begroeiingen.
en the Grand Canoeing!!
Maar ik heb ook echt hele rare dingen gezien zoals Graan Cirkels en dat is echt heel apart om te zien... ze bestaan dus echt...
Naar mate de tijd verstreek vlogen we in een zee van oranje e werd alles langzaam verlicht beneden ons (als er uberhaupt een teken van leven was...)
Toen we over de eerste stad heen vlogen wist ik niet wat ik zag! Een grote zee van gele een oranje lichtjes! Het lijkt net op een Micro Chip!
Maar toen we langzaam L.A. naderden veranderden het landschap langzaam in een grote levend organisme! Het is zo groot dat we het laatste uurtje over alleen maar stad vlogen.
Bij het landen dacht ik dan ook dat we midden op de huizen zouden storten omdat er nergens een Airport of landingsbaan te bekennen was...
Maar we leven nog ;)
Eenmaal op de Airport moesten we opzoek naar de Bagage. Was niet moeilijk alleen nadat we er driekwartier hadden gestaan en Folkert en Papa hun Bagage al hadden bleek dat mijn Bagage niet gearriveerd was!!! We sleepten ons voort naar een checkpoint want we waren inmiddels al zo moe! mn hoofd voelde net zo als na een zware nacht stappen (en dan heb ik nog niet eens een wijntje op ;)). Folkert en ik wachten buiten terwijl papa vanalles aan het regelen was... (Ik was onder tussen als de dood dat mijn bagage nu in Chicago zat ofzo...) Maar alles goed en wel de bagage zat op het volgende vliegtuig dus we konden gewoon naar het hotel en dan zou het daar af geleverd worden!
Maar we moesten eerst een auto huren. We eindigden met een paarse Cadillac! waar we nu constant opmerkingen over krijgen ;).
Vervolgens hebben we een heerlijk nachtje in Radisson SAS geslapen, waar mijn nintendo ds spelletjes gestolen zijn... geen mario meer voor mij dus.

Nou ik hoop dat het niet al te lang is ;)
en ik zal jullie snel weer een update geven!

Ciao!! liefs,
Sanne

P.S foto's zullen volgen

  • 08 Augustus 2008 - 16:37

    Marinke:

    Wouw je bent er nu dus gewoon!! spannende vlucht zeg:P spreek je snel weer!!!
    Dikke kuss

  • 08 Augustus 2008 - 17:24

    Josine:

    Hej Sanne!

    Al heel wat mee gemaakt, wat een verhaal.
    Ik verheug me op je volgende verslag!
    Groetjes van hier veel liefs!

  • 08 Augustus 2008 - 17:24

    Goofz:

    Hee sann! het klinkt TE gaaf wie weet boek ik wel snel een vliegtuig naar LA ;) x

  • 08 Augustus 2008 - 18:00

    Amaia:

    zooo wat een reis,
    Maar heel leuk om te lezen !!
    Ik kijk ook echt uit naar je tweede verhaal !!
    Heel benieuwd:D
    Veel plezier verder !!
    xxkus

  • 08 Augustus 2008 - 19:22

    Judith:

    Godallejezus, Sanne. De USA weet je al tijdens de reis van de teenslippers te blazen :P

  • 09 Augustus 2008 - 08:34

    Mila:

    Ik heb echt aan je moeten denken afgelopen dagen. Gelukkig ben je heelhuids aangekomen! Ik wacht je volgende verhaal af! Spannend hoor :p

  • 10 Augustus 2008 - 12:08

    Monique:

    nou dat is een spannend begin, ben nu al benieuwd hoe de rest is...

  • 10 Augustus 2008 - 16:41

    Karin Koopman:

    Hai Sanne, wat fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Wel een reisje met hindernissen, zeg.
    Hoe kan dat nou, nintendo spelletjes gestolen in het Radisson SAS, dat gelooft tante Jet toch niet als ze dat hoort!! Rekening indienen bij tante Jet.....?
    Ben benieuwd naar je volgende avonturen,
    Dikke kus van tante Karin


  • 10 Augustus 2008 - 16:53

    Merel Weber:

    hallo sanne wat erg dat je D.S SPELLETJES zijn gestolen

    Groetjes Merel

  • 11 Augustus 2008 - 08:51

    Brianne:

    Jeetje, wat een verhaal,zeg!!
    Is My Sims ook gestolen!?
    Ik ben erinmiddels al verslaafd aan;)
    greets uit Holland!!

  • 11 Augustus 2008 - 13:26

    Tante Jet:

    Pfffff.... wel you made it! Welcome to America!
    Ik heb de hele week golfen goed afgesloten, #5. En 2x de longest drive. Helaas geen auto maar.....en enrgie bespaar pakket...???!!! Inhoud; spaarlamp, tochtstrip, kraan-dop-water-bespaarder, enz. Nou, doe mij maar een Saab. De volgende dag heb ik me ingehouden... Het was een leuke week, leuke mensen. En nu weer aan het werk. Dag, Tante Jet

  • 11 Augustus 2008 - 15:59

    Saskia:

    hey dame,
    wat een gaaf verslag,ik verheug me op het volgende stuk liefs Mam

  • 15 Augustus 2008 - 06:53

    Liesje:

    NICE :)!! ben zelf nu druk, druk met start studentje spelen!! XXx

  • 15 Augustus 2008 - 12:24

    Queen*:

    hoihoi!
    heb je berichtje aandachtig gelezen(H)
    je kan leuk schrijven dus dat maakt het extra leuk om je verhaaltjes bij te gaan houden;)
    hoe was je verjaardag eigenlijk?? jammer dat ik er niet bij kon zijn:(
    kussss(L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Sanne

Ik studeer voor een jaar in de U.S.A at the Santa Barbera City College.

Actief sinds 15 Juli 2008
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 8373

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2008 - 01 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: