Roomates & spaggetie - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sanne Sanders - WaarBenJij.nu Roomates & spaggetie - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sanne Sanders - WaarBenJij.nu

Roomates & spaggetie

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

HEy,

nou ik loop inmiddels nog meer achter met mn avonturen ;).

Maar ik zal proberen nog zoveel mogelijk te vertellen van wat ik de afgelopen dagen heb gedaan.

Na dat ik geinstalleerd was op mn dorm druppelde de andere studenten een voor een binnen.
En man soms met heel wat opschudding!
Toen we inmiddels met 4 mensen in het appartement zaten zou er nog iemand bij komen.
Op de avond dat Jasper ook zou arriveren.
Er zou een zweeds meisje komen genaamd Therese.

Ze zou tegen tijd aan komen dat alle geesten te voor schijn komen, de tijd dat graven open gaan en de wolven gaan huilen en je alleen het geluid hoort van de wind die om het huis giert. Kort gezegd middernacht.
toen we om 1 uur nog niets gehoord hadden besloten we om rond te gaan lopen om te kijken of we iets zagen. Maar het was dood stil. freaky stil.
Had ik jullie al verteld dat er in ons zwembad een jonge jongen verdronken is van 20, maar dan moet ik jullie er wel bij vertellen dat hij dronken was.
Dus je kan wel begrijpen dat Hanna en ik het spannend vonden. Toen we niemand zagen liepen we terug, toen we om de hoek (dachten we) auto lampen zagen dus we renden er heen om te kijken of we wat zagen maar er was niets... even later begon er een lamp enorm te knipperen. We schrokken zo erg dat we echt gillend en giechelend terug zijn gesjeesd en de halve campus op stelte hebben doen staan.
We besloten om een briefje achter te laten en te gaan slapen. Op het briefje stond Knock hard!! for Therese.
Dus zo gezegd zo gedaan om 3 uur s'nachts zat ik recht op in mijn bed!
Ik was zo geschrokken dat ik niet meer mn bed uit durfde en langzaam probeerde ik Hanna wakker te maken maar die gaf geen kik. Toen het gebons door ging besloot ik toch maar te gaan kijken. Ik keek door het gaatje in de deur en zag wat schimmen heen en weer bewegen. Langzaam deed ik de deur open en ja hoor daar stond een blondharige met blauwe ogen meisje, snip verkouden en lijk bleek. De volgende ochtend bleek dat niemand wat had gehoord....

Ik spoel nu even gauw door.....
De afgelopen dagen waren leuk. Maar er zitten hier wel enorm veel zweedse mensen en man dat is ook wel een cultuur apart.

Ik kan het gelukkig wel allemaal met ze vinden.
Ik zit met twee zweedse meisjes, een uit zwitserland en een uit Zuid-Korea.
vooral met de laatste twee kan ik het goed vinden.
Zo ben ik al lekker uit eten geweest met het zuid-koreaanse meisje.

Maar maandag was het zover de eerste Orientation meeting (met de internationale studenten). s'Ochtens om tien voor acht stonden we bij de bus halte waar ik kennis maakten met andere studenten, ook Nederlanders die kennelijk onder mij sliepen. Drie meiden en 2 mannen,
leuke mensen! kan ik ook een beetje nederlands praten ;) . Oh en Jasper was ook goed gearriveerd.
Na 45 minuuten kwamen we NET op tijd aan op school. Jeetje wat was het druk... Ik had niet verwacht dat er zoveel internationale studenten zouden zijn....
Maar des al niet te min hierdoor heb ik weer kennis gemaakt met een hoop nieuwe mensen uit allerlei verschillende wereld delen. Een jongen uit Portugal, een jongen uit Singapoor etc.
De orientation was oke niet echt van op mij van toepassing. Maar ik heb zo wel een leuk meisje uit London ontmoet, sophie heet ze en ze is opgegroeid op Ibiza. Ze heeft daar tot haar 14e gewoond toen ze in haar eentje is terug gegaan naar London om daar haar school af te maken.
Ze is net afgestudeerd en gaat hier u voor 2 tot 4 jaar studeren. Je zou van haar verwachten met een vader als die van haar, die twee huizen op Ibiza heeft waar momenteel de hoofdrol speler uit Batman logeert... (ja Ik weet het) en een huis in London dat ze een verwende rich kid is maar dat is juist het tegenover gestelde! ze is heel erg down to earth.

Na dat ik samen met Jasper, Sophie en Daniel (een jongen uit zweden, ik vind hem net een beetje op een piraat lijken. Hij heeft namelijk twee oorbellen)
wat gechillt had op het strand gingen the Jongens en ik nog even de stad in en heb ik s'avonds heerlijke vegetarische spaggetie gekookt met Jasper (de eerste keer gekookt nadat ik alleen maar op druivensap magnetron eten had geleefd, ik weet niet maar ik voelde er de afgelopen dagen niet zo veel voor om zelf te koken.. ik had zoveel te doen). en wat was dat lekker eindelijk weer een keer een gezonde maaltijd.

Op donderdag had ik mijn American Orientation.
Maar omdat ik geen printer had moest ik enorm vroeg naar school. Dus om 6uur stond ik naast mijn bed!
Eenmaal op school had ik het geluk om het footbal team te ontmoeten :p (wauw!!!).
Om half twaalf ging ik naar de Orientation, we hadden eerst een rondleiding en daar ontmoette ik Lilly a girl from San Fransico. Het klikte enorm goed dus dat was leuk :D. Na de rondleiding ontmoette ik haar ouders. Ze komen uit Mexico.
Toen ik ze vertelde over mijn appartement boden ze meteen aan om me te helpen.(et ligt echt veel te ver buiten de stad!) ze kenden namelijk wat mensen in de buurt waarvan een familie nog opzoek was naar een internationale student die bij hen in kon wonen. Daarbij hadden ze ook een vriendin die nog opzoek was naar een roommate, dus aanbiedingen genoeg ;).

Bij de orientation heb ik Danielle ontmoet, ze komt uit new york en is net zo lang als ik!!! Ook met haar klikte het enorm goed, dus na de orientation en testingdays (die overigens niet zo goed gingen alles ging te snel en mn rekenen was echt een ramp...) heb ik het heleweekend met ze op het strand door gebracht! :D
was enorm gezellig en oh ik heb het meest lekkere ijs ever ontdekt JA beter dan Ben and Jerry! Ik weet et et is bijna niet te geloven! Cold stone heet het. Je kan een smaak kiezen en dan gooien ze er cookiedohg, choclate fudge, en oreal door heen bijvoorbeeld dan mixen ze het met speciale lepels en dan tada!!! HEERLIJK (was dat waar jullie het over hadden Brianne en Noah????)

Verder waren de afgelopen dagen een beetje saai. iedereen deed zijn eigen ding...
Maar Ik heb vandaag mn student ID gemaakt met de meest lelijke foto ever!! Kan je voorstellen na een heledag op het strand gelegen te hebben met een rood hooft en touwerig haar al ruikend naar zeewater... zucht :p maar ach thats te California Hippie look I think ;).
Bye the way ik heb nu al last van het feit dat als k nederlands praat, ik engelse woorden er door heen
ga bleren! Tja jongens over twee maanden zal ik er nog meer last van krijgen ben ik bang...

Na Ik ga weer stoppen
Ik hoop dat jullie een beetje plezier hebben met het lezen!

p.s ik heb ook mn boeken gehaald vandaag!!
nou ja boeken... Ik heb 1 boek voor grafisch ontwerpen voor de rest alleen schilder en teken spullen! Man het voelt zo heerlijk dat je iets kan doen wat je echt leuk vind!!







  • 21 Augustus 2008 - 06:39

    Goofz:

    klinkt erg spannend allemaal :O arme therese! :|

    naja gelukkig heb je al een beetje je draai kunnen vinden!

    Next time in american english:P? x

  • 21 Augustus 2008 - 07:02

    Wendela:

    Lieve Sanne,Volgens mij ga jij een toptijd tegemoet!!!Wat een uitdaging voor je en wat fijn dat je al zoveelleuke lui hebt ontmoet,
    Ik volg je met veel plezier en nu maar lekker tekenen etc xxx

  • 21 Augustus 2008 - 08:58

    Mam:

    ik vind het een genot om je verhalen te lezen en een hele geruststelling ook.

    liefs mam

  • 21 Augustus 2008 - 09:41

    Tante Jet:

    Nog lekerederderder dan Ben en Jerry..... !!!!????Alleen daarvoor kom ik je opzoeken. Even merk doorgeven dan ga ik het hier in het Hotel verkopen! Spelen die zweedse meiden golf?

    Tante Jet

  • 21 Augustus 2008 - 09:58

    Judith:

    Wow.... Jammer dat je die cold stone niet zomaar even mee naar huis kan nemen :-P

    Wat een interessante mensen ontmoet jij!

  • 21 Augustus 2008 - 15:45

    Amaia:

    "Eenmaal op school had ik het geluk om het footbal team te ontmoeten (wauw!!!) "

    haha;)
    weer een heeel goed verhaal Sanne !!
    Behalve dat creepy verhaal int het begin;)
    Maar je hebt iniedergeval om mee te gruwelen haha,

    Ben het er mee eens dat de volgende blog, in american english wordt;)

    NOG veel meer plezier en geluk en inspiratie;)
    gewenst :D

    xx kijk uit naar je volgende verslag :D
    Groetjes van de familie!

  • 22 Augustus 2008 - 14:15

    Mila:

    Leuk om al die verhalen te lezen! Ik weet niet wanneer je lessen beginnen, maar veel plezier in ieder geval! Is toch wel wat beter dan die lessen op het KGC hè..!

  • 22 Augustus 2008 - 18:38

    Brianne:

    Ja, that's the Cold Stone!!
    jeetje, wel nog een avontuur erbijWink
    xOxO

  • 01 September 2008 - 08:49

    Cathy:

    Hey Sanne,

    Ik heb even je verhalen gelezen. Leuk zegg!!! Ik ben jaloers, wat een avontuur! Gelukkig heb je al zo snel allemaal leuke mensen ontmoet ook. Heel veel plezier en geniet ervan! Ben benieuwd naar je volgende verhaal!

    Liefs Cathy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Sanne

Ik studeer voor een jaar in de U.S.A at the Santa Barbera City College.

Actief sinds 15 Juli 2008
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 8362

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2008 - 01 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: