Surfparidise and Victoria Secret - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sanne Sanders - WaarBenJij.nu Surfparidise and Victoria Secret - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sanne Sanders - WaarBenJij.nu

Surfparidise and Victoria Secret

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

16 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hi!!! everyone!

weer even een update!
ik zit nu eindelijk in mijn dorm die echt kilometers uit het centrum ligt..... zucht

Maar laat ik bij het begin beginnen.
Laat we eens kijken.

Dag 1
Om 6 uur waren we allemaal al wakker, van wegen het tijdsverschil dus nadat we lekker gechillt hadden op onze kamer. gingen we naar de ontbijt zaal waar ik voor het eerst kennis heb gemaakt met het Amerikaanse ontbijt... cakejes, brownies, muffins, cereal, eieren met hard gebakken spek, allerlei dingen die ik niet heb aangeraakt.., pap echt de gekste dingen.
na het ontbijt de auto gepakt en maakten we kennis met het Amerikaanse verkeer!
Alles is drie keer zo groot!!! de wegen de auto's echt gigantisch!
Na ander half uur kwamen we aan in Santa Barbara
. Maar we moesten ons hotel nog vinden, dus na wat rondtoeren hadden we eindelijk ons hotelletje gevonden!! Het leek net als in zo'n film, een eng motel waar de raarste dingen gebeuren....
Maar prima voor 4 nachtjes, we hadden een keukentje en alles dus we konden ook zelf koken.

Nadat we hadden ingecheckt zijn we een beetje gaan rond toeren. En man het is hier zo anders als in europa. Je vind hier huizen man net als in Charmed (je weet wel die serie over die heksen op net 5 ;)) en downtown heel gaaf, inderdaad een beetje het saint tropez van europa!
En ja Girls ik ga jullie even lekker jalours maken!
Ze hebben hier Juicy couture and Betsy Johnson!! met de meest waanzinnige jurken! en jaaa ook Victoria Secret! Man een waanzinnig grote shop dus ik kom thuis met allemaal leuke en spannende lingerie :p.
Verder lopen ze hier nu echt niet meer achter met de mode! Er zijn hele gave kleine winkeltjes zoals Gossip en zelf vintage winkels. Oh en een CD winkel met de meest fantastische cd's die in Nederland niet kan vinden!
Zoals een Limited editie van Jimie Hendrix...
Enne ik heb al mn eerste levi's spijkerbroek aangeschaft voor maar 50euro!!!!

Dag 2
De dag dat we met de ''zakelijke dingen'' gingen regelen. Ha de dag dat we voor het eerst naar mn School gingen.
Wow en het is zo groot.... We kwamen binnen bij de student office. Na wat rond gekeken te hebben gingen we naar de welkoms balie en vroegen we waar we heen moesten. Het meisje achter de balie vroeg of we een visa hadden, waarop volgden dat ik een Us Citizen was. En man wat een gezeur kregen we daarna.

meisje; Ja maar als je een Us citizen bent dan kan je geen uitwisselings student zijn.
Sanne; ja maar ik heb het geregel via een uitwisselings programma.
meisje; ja maar dit is echt niet mogelijk...
sanne; In het nederlands tegen haar vader
BELACHELIJK
meisje; je moet dit veranderen want je KAN niet allebei zijn...
Sanne; leg me maar gewoon uit hoe ik bij de headoffice van de internationale studenten kom...
zucht....

Hier op volgde een uitleg en na 5 minuten kwamen we bij het uitwisselings bureau. Na een half uur gewacht te hebben waren we EINDELIJK aan de beurt. Hier op volgde het zelfde verhaal
Ja maar dat is onmogelijk.
Toen ik vertelde dat ik een concact persoon had die Rosemary heette veranderde de zaak meteen.
Want op het zelfde moment liep mijn contact persoon naar binnen! (Ik heb echt geluk gehad, voor et zelfdegeld had ik wel drie keer terug kunnen gaan) Ze was heel vriendelijk en heeft me enorm geholpen. Ik kon meteen mijn school geld betalen enzo
Dus dat was al het eerste wat we geregeld hadden.
Nadat we dat gedaan hadden gingen we de stad in om een Bankaccount te openen en dat ging zoo makkelijk. (ook een beetje vanwegen mn Us citizen zo ik heb niet alleen maar nadelen ;))
Ik had mijn bankaccount geopend en kregen een tijdelijke pas mee zodat ik meteen gebruik kon maken van de bank.
Vervolgens zijn opzoek gegaan naar een telefoon
dus mensen mn nieuwe nummer zal ik spoedig door geven ;) jullie moeten me wel een beetje up todate houden!
eigenlijk na de tweede winkel was et al raak dus ik heb nu een mooie eindelijk HIPPE telefoon :p

Man ik moet jullie nog zooo veel vertellen en ik loop zoooooo achter dus ik ga deze even in korten ;)

dag 3
BRAND BRAND!!!
de dag dat we besloten om een leuk uit stapje te maken.
Papa had wat gevonden over een geheime surf plek waar ze ook de beste hamburgers verkochten....

We gingen enigzinds vol goedde moet op weg
ondanks dat we allemaal een zeer zwaar en duf hoofd hadden.
We hadden gedacht dat het maar een uurtje zou duren.... maar toen we na anderhalf uur nog steeds niet de goedde afslag gevonden hadden.
begonnen we ons enigzinds af te vragen of we wel op de juiste snelweg zaten!

Maar na nog geen 5 minuten vonden we de juiste afslag waarop een prachtige route volgde door een kaal heuvel achtig landschap met hier een daar kleine bossen met bomen en wilde koeien.
Na nog eens drie kwartier kwamen we aan op een hele kleine camping met huge campers en grote korven waar je een kampvuur in kan maken.
GeWELDIG. iedereen was chill en relaxt, geweldig hoge golven, oh en niet de vergeten de gebruinde, gespierde, blond harige standwachters.... :p

Het strand was Amazing klein met hoge rotsen en blauwe lucht every where.

Na enig tijd gechillt te hebben besloten we om terug te rijden naar SB. na enkele minuten zagen we gigantische rook wolken opstijgen...
en vijf minuten later werden we aangehouden door een man. Hij vertelde ons dat er net een busje ontploft was, een gloed nieuw busje dat over
verhit was geraakt... de mensen van het busje konden samen met de honden nog net ontsnappen. Gelukkig maar want vanaf de afstand waar wij waren konden we de knallen horen!
Na enig tijd zagen we nog hevigere rook pluimen opstijgen. Vervolgens hoorden we dat de rechter heuvel in brand stond! dus je kan wel begrijpen dat het zweet me uitbrak!

terwijl iedereen kalm bleef toe kijk... die meneer legde ons uit dat er in heel California wel 700 brandjes zijn! heel normaal voor de zomer tijd...
Het leek echt eeuwen te duren voordat de brand weer mannen kwamen. Maar uit eindelijk na 15 minuten zagen we enkel helikopter en viegtuigen boven ons hoofd opdoemen!
langzaam zagen we de zwarte rook verdwijnen in witte rook. (terwijl we ondertussen ook zelf nat werden gespoten door de helikopter die aan het rond sprayen was...)
Ik was zo blij dat ze het vuur onder controle konden krijgen! ik zag mezelf al een nacht op de camping door brengen en geevacureerd worden met helikopters etc.
Na twee uur konden we eindelijk onze aan komende uren beginnen op weg naar Santa Barbera. Eindelijk thuis hebben we nog heerlijk aan het zwembad gezeten.
S'avonds gingen we weer even de stad in en heb ik eindelijk mijn nieuwe ipod gehaald!! YEE! dus jullie kunnen me nu mailen naar mn ipod!!
daarna zijn we voor de laatste keer uiteten gegaan. We eindigden in het zelfde Italiaanse restaurant als waar we al eerder waren geweest, maar deze avond speelde er een band!
We werden bediend door een Afro-Amerikaan
hij was heel aardig en vriendelijk. Maar toen we aan ons hoofdgerecht begonnen vroeg hij opeens mijn naam en waar we vandaan kwamen. En aan het einde van de avond werd ik serieus door hem bedankt voor het feit dat hij me mooi vond WOW je word hier gewoon bedankt voor het feit dat je mooi bent!!!!!! Ik was gewoon helemaal van mn apropo! daar kunnen nederlandse mannen wat van leren :p

De laatste dag
Na weer magertjes ontbeten te hebben gingen we weer even voor meneer folkert shoppen dus de afgelopen uurtjes heb ik door gebracht in RIPCURL en BILLABONG waar ik overigens zelf ook nog wat gescoort heb ;).
Daarna besloten we een soor afscheidslunch te organiseren dus liepen we naar de pier. Waar voor we ook nog even naar de skaters zijn gaan kijken. Er was een jongetje van 6 en man hij was al zooooo goed hij kon springen en spinnen etc. de nieuwe tony hawk!
Eenmaal bij de pier hebben we althans ik dan heerlijk geluncht :p. Maar alle porties zijn hier zooooo groot! dat je na geluncht hebt gewoon niet meer hoeft avond te eten.
Na de lunch zijn we nog even de bergen in gereden en Hebben we echt de meest grote huizen gezien die er maar zijn! als je in zo'n huis woont hoef je niet eens meer op vakanties. Met ook de meest belachelijk dure auto's!
Geweldig!

Daarna was het zo ver ik ging naar mijn dorm...
het afscheid was na bij..
Na een half uur gezocht te hebben kwamen we eindelijk aan. Het ligt echt buiten de stad...
Maar in iedergeval. Na dat we rond gelopen hadden en nog niemand gevonden te hebben begonnen we ons een beetje zorgen te maken.
We belden met de huisbaas maar die nam niet op dus besloot ik naar het zwembad te lopen. En ja hoor daar liep ik mijn huisgenoot tegen het lijf!! zooo'n gelukt gehad.

Bye Xx










  • 16 Augustus 2008 - 17:41

    Judith:

    Wat een avonturen nu al. Ongelooflijk :)

  • 16 Augustus 2008 - 18:02

    Eva Schuurmans:

    He Sanne ik denk vaak aan je en ik vind het echt moedig van je. Ben je zelf ook nog blij met je keuze om een jaar naar America te gaan? Ik hoop van wel.
    Ben je daar nu zonder je vader en broer?

    Klopt het dat je met jasper in een huis zit? zoiets zei Jur.

    Je verhaal klinkt echt leuk!! Ik wacht op je volgende verhaal.

  • 17 Augustus 2008 - 09:33

    Goof:

    Ah dat klinkt zo gaaf! en wel een beetje eng met dat vuur enzo :| x

  • 19 Augustus 2008 - 07:57

    Marjanne:

    Hi Sanne, Glad to hear that you are having a good time in CA, it's fun to read about your experiences and observations about the American lifestyle!!! How far is your apartment from State Street? Bob phoned me and wanted you to have his address and telephone number, just in case you need to lean on someone you know (even though he is 2 hours away). So here it is:
    Bob Pitzer
    6220 North Oak Avenue
    Temple City, CA 91780
    tel. (626) 287-3508
    He thinks you are a sweetie and if you need anything you can always call him! Can you also send your address and telepone number... I don't want to be limited to the internet. Have fun girlie and I will keep reading your stories! XX0 - Marjanne
    ps - Coco ate and pooped out 3 socks today!!!

  • 19 Augustus 2008 - 08:50

    Emmelie:

    Ben blij dat alles zo goed gaat. We blijven toch wel contact houden he??

  • 19 Augustus 2008 - 09:16

    Irmela:

    Hee sanne!
    wat een verhalen! echt super gaaf:) ik ben jaloers! naja niet van die brand dan maar toch! echt heel cool!
    tot snel ik verheug me al op je volgende verhaal!

    xxx Irmela

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Sanne

Ik studeer voor een jaar in de U.S.A at the Santa Barbera City College.

Actief sinds 15 Juli 2008
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 8366

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2008 - 01 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: